sandrapersson

Direktlänk till inlägg 1 december 2010

Tjo

Av SANDRA PERSSON - 1 december 2010 21:53

Tjo,

snö kan gå och dö! Hatar det!


Redan första december. Fyfan vad tiden går fort!


Pyret fick sulor och broddar igår så nu kan jag ut och skritta i snön :)


Kolla mina knä idag, jag har morbus schlatte i knäet. Kommer ta lite längre tid för det att läka, men jag får börja va med på idrotten nu!

Schlatters sjukdom är en vanlig orsak till knäsmärta hos barn och ungdomar i 8-15 års ålder. Det är vanligast hos idrottsaktiva barn och ungdomar och vanligare bland pojkar än flickor.

Jao..

 

Får se fall bussen kommer imorron.. Skulle behöva gå till skolan imorron. Vi i lilla gruppen på Lucia träningen ska sjunga imorgon. Vi ska sjunga solo för ca 20 pers. kommer dööö. Har redan missat tre gånger på lucia träningarna så får gärna inte missa mer...

 

Skolan idag börja med idrott, och jag kunde inte va med.. Sen hände det inte så mycket mer.. Calle bröt armen för tredje gången..

Skulle igentligen haft prov i EU idag, men vi skulle ha lucia träning istället.. Och jag kunde inte va med för jag skulle till doktorn med knäet, sen fick jag stå och vänta på cille cp på Ekenäs    Tog bussen till mariehåla och va hos min faster till pappa hämta mig. Sen blev det pizza när jag kom hem    Caspers pizza är bäst (L) Sen varit duktig och gjort hela stallet.. Och nu ska jag så och plugga lite så jag kan något på no provet imorron och so provet som jag ska ha snart. Måste dessutom göra klart arbetet om rika och fattiga länder.

 

JAG VILL KUNNA RIDA NU!

Tyckte det blev skönt att skippa ridningen för ett litet tag och ta det lungt, men nu saknar jag det. Vill börja hård träna igen, det va faktiskat kul om tänker efter. Även om man inte hade så mycke tid över till annat, så va det kul    Länktar faktiskt till jag och Pyret kan börja träna igen, ska börja sätta igång henne nu så vi kan träna efter nyår (: 

 

Här är en övning jag gör ofta med Pyert.

    

 

Jag har en bom eller ett lågt hinder och hoppar nästan som en åtta, men man måste komma rakt på bommen/hindret. Och över Bommen/hindret byta varv och galopp. Efter ett tag brukar jag ta bort bommen och kunna byta galopp utan den. Så lärde jag mig att byta galopp när jag vill på Pyret. Emelie, min syster, gör övningen också lite då och då. Om inte hästen är van, kan det ta ett tag innan den lär sig. Det tog Pyret en månad, sen kunde jag byta galopp hela tiden hur som helst. 

 

 

Jag vill ha, ska köpa snart :p

  

 

Ska köpa skjortan och skärpet :)

 

  


Den börjar bli lite gammal nu, men den rosa är sååååååååå snygg :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SANDRA PERSSON - 14 april 2011 18:49

HEJHEJHEJHEJHEJHEJHEJ har varit heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt jävla off ett tag , har inte pallat .   ooooooch vad har hänt sen sist ? Jo,   det har blivit ett helt jävla nytt år ! och detta året får gärna bli bättre än förra. Jag har börjat t...

Av SANDRA PERSSON - 9 december 2010 18:19

TJAO Idag ska jag plugga så att jag dör, tyska och no prov imorgon. Lucia träning hela dagen imorron. Tandläkaren och sjukgymnasten idag.  Köpte en mountain horse tröja, älskar den! och massa andra saker, något att ha på mig på jägers. Imor...

Av SANDRA PERSSON - 7 december 2010 19:51

7 december. Idag hände inte så mkt i skolan,  pluggar satan nu..  tre prov imorgon, ledig torsdag, prov Fredag. Och jag kan INGET till tyska provet på fredag. Vet inte mer vad jag ska säga. Hejdå    ...

Av SANDRA PERSSON - 6 december 2010 17:07

6 december Inte hänt så mkt idag i skolan, ska till trolleholm nu och kolla på när Emelie tränar, ingen ridning idag. Äta nu. Hejdå.    ...

Av SANDRA PERSSON - 6 december 2010 17:07

6 december Inte hänt så mkt idag i skolan, ska till trolleholm nu och kolla på när Emelie tränar, ingen ridning idag. Äta nu. Hejdå.    ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards